Surat Rindu

Tiba-tiba saja hatiku kelabu..

Aku tahu aku sedang sedih..

 

Dan aku tahu pasti.

Kelabuku karena rindu..

 

Huk huk huk..

Aku rindu bercengkrama

Bercengkarama tanpa bantuan teknologi

Aku rindu bermesra

Bermesra dengan “utuh”

 

Bodohnya aku..

Masih saja menafikkan kemudahan yang ada..

Kerdilnya aku..

Masih saja meminta yang lebih..

 

Tapi sungguh, aku memang rindu, rindu pada

Berdekatnya kulit…

Harumnya desahan nafas..

 

Tuhan..

Aku rindu..pada sesiapa..

Sesiapa yang menyayangiku dan aku sayangi

Ku titipkan mereka pada-Mu

Hanya Engkau penjaga segala..

 

Leave a Reply

